MIAMI, 24 juli 2020 - Royal Caribbean Group vervangt een van de minst geliefde maar belangrijkste onderdelen van een cruisevakantie - de veiligheidsoefening - door Muster 2.0 ™, een geheel nieuwe benadering voor het verstrekken van veiligheidsinformatie aan gasten. Het innovatieve programma, het eerste in zijn soort, herontdekt een proces dat oorspronkelijk was ontworpen voor grote groepen mensen naar een snellere, meer persoonlijke benadering die een hoger veiligheidsniveau bevordert.
• Nieuwe gepatenteerde aanpak helpt gasten snel klaar te zijn voor de cruise
• Technologie gedeeld met andere cruisemaatschappijen om drukte te voorkomen
Met Muster 2.0 zijn de belangrijkste elementen van de veiligheidsoefening - inclusief het bekijken wat te verwachten en waar heen te gaan in geval van een noodsituatie en instructies voor het juiste gebruik van een reddingsvest - op individuele basis toegankelijk voor gasten in plaats van een groepsaanpak die historisch is gevolgd. EMuster ™, zal worden gebruikt om gasten te voorzien van informatie via hun mobiele apparaten en interactieve passagiershut-tv's. Reizigers kunnen de informatie op hun eigen tijd bekijken voordat ze vertrekken, waardoor de traditionele grote groepsbijeenkomsten niet meer nodig zijn. Dankzij de nieuwe aanpak kan iedereen aan boord een betere afstand houden terwijl gasten zich over het schip verplaatsen, en kunnen gasten zonder onderbreking meer van hun vakantie genieten.
Na de veiligheidsinformatie individueel te hebben bekeken, zullen de gasten de oefening voltooien door hun toegewezen assemblagestation te bezoeken, waar een bemanningslid zal controleren of alle stappen zijn voltooid en vragen zal beantwoorden. Elk van de stappen moet worden voltooid voordat het schip vertrekt, zoals vereist door de internationale maritieme wetgeving.
"De gezondheid en veiligheid van onze gasten en bemanning staan bij ons op nummer één, en de ontwikkeling van dit nieuwe verzamelproces is een elegante oplossing voor een verouderd, impopulair proces", zegt Richard Fain, voorzitter en CEO van Royal Caribbean Group. "Het feit dat dit gasten ook tijd bespaart en het schip nu niet wordt verplicht gelegenheden te sluiten, betekent dat we tegelijkertijd de gezondheid, veiligheid en gasttevredenheid kunnen verhogen."
"Muster 2.0 is een natuurlijk verlengstuk van onze missie om de vakantie-ervaringen van onze gasten te verbeteren door wrijving weg te nemen", zegt Jay Schneider, senior vice president digital van Royal Caribbean Group. "In dit geval is wat het handigst is voor onze gasten ook de veiligste optie, gezien het feit dat we sociale ruimtes opnieuw moeten bedenken na COVID-19."
Dit markeert de eerste drastische verandering in het veiligheidsoefenproces in een decennium, sinds de Oasis of the Seas van Royal Caribbean de reddingsvesten van gastenhutten naar de verzamelplaatsen verplaatste, wat het evacuatieproces verbeterde en in de hele industrie op grote schaal werd gevolgd. Meer dan een jaar in de maak is Muster 2.0 ook een initiatief dat deel zal uitmaken van de uitgebreide reeks protocollen en procedures die Royal Caribbean Group ontwikkelt samen met het Healthy Sail Panel dat onlangs is samengesteld in samenwerking met Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.
"Dit nieuwe proces vertegenwoordigt het soort innovatie waar het Healthy Sail Panel zich op richt als onderdeel van haar missie om de gezondheid en veiligheid van cruisen te verbeteren", zei voormalig gouverneur van Utah, Mike Leavitt, covoorzitter van het Healthy Sail Panel. 'Het laat zien dat we veel kunnen bereiken als we proberen buiten de gebaande paden te denken over veiligheid.'
“Ik wil Royal Caribbean Group van harte feliciteren met deze innovatieve mijlpaal. Het is precies wat onze branche nodig heeft in deze ongekende tijden en we waarderen het genereuze aanbod om deel te nemen aan deze innovatie ", zegt Frank Del Rio, president en CEO van Norwegian Cruise Line Holdings Ltd." In deze branche werken we allemaal samen om de gezondheid te verbeteren en veiligheid, en dit is daar een voorbeeld van. '
Het concept van gedistribueerde verzamelapparatuur voor zeeschepen is gepatenteerd in de Verenigde Staten en is in afwachting van patent op grote markten over de hele wereld, waaronder de verschillende vlaggenstaten van de cruise-industrie. Het bedrijf heeft ook samengewerkt met internationale toezichthouders, de Amerikaanse kustwacht en andere maritieme en overheidsinstanties om ervoor te zorgen dat het aan alle veiligheidseisen voldoet.
Naast de introductie van het nieuwe proces op de schepen van haar eigen cruisemaatschappijen - Royal Caribbean International, Celebrity Cruises en Azamara - biedt Royal Caribbean Group aan om de gepatenteerde technologie in licentie te geven aan geïnteresseerde cruisemaatschappijen en zal zij afzien van octrooirechten. Er zijn al patentlicenties verleend aan de joint venture van het bedrijf, TUI Cruises GmbH, en aan Norwegian Cruise Line Holdings Ltd., het moederbedrijf van Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises en Regent Seven Seas Cruises.
Muster 2.0 werd voor het eerst getest op Royal Caribbean's Symphony of the Seas in januari 2020. Gasten die deelnamen gaven een sterke voorkeur aan voor de nieuwe aanpak en rapporteerden ook een beter begrip van de veiligheidsinformatie.
Over de Royal Caribbean Group
Royal Caribbean Group (NYSE: RCL) is een cruisevakantiebedrijf dat bestaat uit vier wereldwijde merken: Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara en Silversea. Royal Caribbean Group is ook voor 50% eigenaar van een joint venture die TUI Cruises en Hapag-Lloyd Cruises exploiteert. Samen exploiteren de merken 63 schepen met nog eens 16 op bestelling vanaf 10 juli 2020. Meer informatie op www.rclcorporate.com of www.rclinvestor.com.