• De campagne 'Journey Safe, Journey WonderFULL' van de “modern luxury” cruisemaatschappij toont de volheid van een Celebrity Cruises-vakantie met mensen en plaatsen in het hart van het verhaal; ondersteund door toonaangevende gezondheids- en veiligheidsmaatregelen.
• Wereldwijde campagnespots maken deel uit van een breder initiatief om de aandacht te vestigen op het gebrek aan diversiteit in de manier waarop de reisindustrie consumenten op de markt brengt.
• Streeft ernaar 'elk cliché en stereotype dat er over cruisen bestaat te niet te doen'.
LONDEN (9 september 2021) - Het “modern luxury” reismerk, Celebrity Cruises, lanceerde vandaag een wereldwijde reclamecampagne van meerdere miljoenen dollars die alle consumenten verleidt hun reislust nieuw leven in te blazen en opnieuw contact te maken met de mensen en de wereld om hen heen.
Met de slogan 'Journey Safe, Journey WonderFULL' maakt de campagne krachtig gebruik van de transformerende wonderen van het ervaren van de wereld vanuit het perspectief van een Celebrity-schip. De campagnevideo combineert “modern luxury”-ervaringen met plaatsen en mensen vanuit het hart.
De video van de campagne opent met de vraag ‘hoeveel kostbare momenten hebben we gemist?’, voordat de kijker wordt meegenomen op een reis vol ervaringen en wonderen die je misschien niet meteen associeert met een cruise.
Op een remix van Louis Armstrongs iconische, levensbevestigende ballad, 'What a Wonderful World', put de spot uit de teksten en verleidt de kijker op elk moment om terug te keren naar het ervaren van de volheid van het leven.
De film herinnert kijkers er ook aan dat er nieuwe veiligheidsoverwegingen zijn in de hedendaagse reisomgeving die Celebrity Cruises serieus neemt. Net als veel andere reismerken stopte Celebrity Cruises in maart 2020 met haar activiteiten toen de pandemie van het coronavirus zich uitbreidde. Na bijna 16 maanden werd het merk de eerste cruisemaatschappij die met gasten uit Noord-Amerika vaart, en sindsdien zijn cruises weer hervat met meer dan de helft van de vloot die sinds juni vaart. Bekijk hier de video.
De rederij werd een vooraanstaand pleitbezorger voor vaccinaties in de reisindustrie, waarbij alle bemanningsleden en in aanmerking komende gasten volledig moesten worden gevaccineerd om aan boord van een Celebrity Cruises-schip te gaan.
Celebrity Cruises President en CEO, Lisa Lutoff-Perlo, zei: “Het duurde een pandemie waarin we letterlijk waren afgesneden van elkaar en de wereld, om te erkennen hoe krachtig en zinvol reizen in ons leven is. Het is niet zomaar een vakantie. Reizen is een reis - waar onze harten en geesten gevuld zijn met nieuwe mensen, nieuwe ervaringen, nieuwe realisaties over onszelf en de wereld om ons heen. En, als de eerste cruisemaatschappij die weer in dienst is, zagen we een kans om niet alleen opnieuw naar voren te komen, maar de Celebrity Cruise-ervaring door deze lens te herkaderen.”
"Onze nieuwe reclamecampagne stelt een vraag: 'is het geen tijd?' En met de tijd en zorg die we in onze nieuwe gezondheids- en veiligheidsmaatregelen hebben gestoken, denken we van wel. Het is tijd om de wereld en elkaar opnieuw te zien, op een van de veiligste vakanties die mogelijk is, "voegde Lutoff-Perlo eraan toe.
Op veel van de Europese markten zal een sterke digitale campagne worden gelanceerd, waarbij de video een prominente plaats inneemt op de website van Celebrity Cruises. De video van 60 seconden, die hier online kan worden bekeken, probeert veel van de stereotypen en clichés rond cruisen uit te dagen.
Jo Rzymowska, Vice President en Managing Director, EMEA van Celebrity Cruises, zei: “Deze campagne verleidt consumenten om hun reislust nieuw leven in te blazen en opnieuw contact te maken met de mensen en de wereld om hen heen. We hebben van de succesvolle terugkeer van Celebrity Apex in Griekenland gezien dat onze klanten klaar zijn om te reizen, dus we zijn verheugd om de campagne op een grote manier in onze markt te lanceren. Het is ook een belangrijke blijk van investering en steun voor onze hardwerkende reispartners, die ons helpen de belofte waar te maken dat onze ‘comeback sterker is dan de tegenslag’.”
De lancering van de video is ook het startsein voor een grote merkvernieuwing, waaronder een herziening van het uiterlijk en het gevoel van de sociale aanwezigheid van Celebrity Cruises, inclusief een reset van het @CelebrityCruises Instagram-account dat representatief is voor de boodschap van de rederij van WonderFULL-ervaringen die nieuw leven zullen inblazen bij reislustige aspiraties van gasten.
Over Celebrity Cruises
De iconische "X" van Celebrity Cruises is het kenmerk van een vloot van 14 bekroonde schepen die luxe cruisereizen opnieuw definiëren met een cool, eigentijds design en accommodatie; eet-, spa- en entertainmentervaringen voor moderne smaken; en cultureel rijke en diverse bestemmingservaringen, allemaal aangevuld met warme, persoonlijke service. Celebrity heeft vele primeurs op zee gedaan, waaronder: het eerste gebruik van zonnepanelen op een cruiseschip; de eerste die het gebruik van plastic waterflessen elimineerde; de eerste Amerikaanse vrouwelijke kapitein van een cruiseschip; de allereerste volledig vrouwelijke brug en officiersteam op een cruiseschip; de eerste West-Afrikaanse vrouw die op de brug van een cruiseschip werkte; en een van de eerste legale huwelijken van hetzelfde geslacht op zee. Gedreven door reislust en een passie voor het openen van de wereld, reist Celebrity naar alle zeven continenten en bezoekt ze bijna 300 bestemmingen in meer dan 70 landen. Celebrity Cruises is een van de vijf cruisemerken die worden geëxploiteerd door het wereldwijde cruisebedrijf Royal Caribbean Group. (NYSE: RCL).
Gezondheids- en veiligheidsprotocollen, gedragsregels voor gasten en regionale reisbeperkingen verschillen per schip en bestemming en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Als gevolg van evoluerende gezondheidsprotocollen is het mogelijk dat afbeeldingen en berichten de ervaringen, aanbiedingen, functies of routes aan boord en op de bestemming niet nauwkeurig weergeven. Deze zijn mogelijk niet beschikbaar tijdens uw reis, kunnen per schip en bestemming verschillen en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Klik hier voor de actuele informatie.
Verdere citaten van woordvoerders:
Michael Scheiner, SVP & Chief Marketing Officer bij Celebrity Cruises zei: “Als modern luxury rederij gaan we over de volheid van de reiservaring. Als je kiest voor Celebrity Cruises, dan kies je voor het beste van alles: het is een luxe hotel, de restaurants van Michelin-kwaliteit, het is een luxe spa-retraite en je ziet alle uithoeken van de wereld en ontmoet verschillende mensen uit verschillende culturen.” Hij vervolgde: "Deze campagne weerlegt elk cliché en stereotype dat bestaat over cruisen, en dit is nog maar het begin van dit soort werk."
"Nog opmerkelijker, de campagnespots werden geproduceerd met alleen bibliotheekmateriaal en stock videografie en" is, voor een deel," voegde Scheiner eraan toe, "een allegorisch verhaal over gelijkheid en diversiteit. We wilden dat het publiek zich, jawel, zou vergapen aan de rijke volheid van een Celebrity-cruise, maar we wilden ook de aandacht vestigen op de diversiteit van mensen die met ons reizen en die je op je reis ontmoet. Ik denk dat we als industrie meer moeten doen om iedereen die reist te vieren en nauwkeurig te vertegenwoordigen in onze advertenties."