Organisaties zullen ook samenwerken aan de on-board ervaring
MIAMI – Januari 16, 2020 – Celebrity Cruises heeft vandaag Reshma Saujani, oprichter en CEO van internationale non-profit Girls Who Code organisatie en auteur van internationale bestseller, "Brave, Not Perfect", aangekondigd als de Godmother voor Celebrity Apex, het tweede schip in debaanbrekende Edge Serie van schepen. Ze zal het nieuwe schip een naam geven tijdens de officiële openingsceremonie in Southampton, VK, op 30 maart 2020.
Traditioneel is de Godmother de spirituele belichaming van een schip en ze inspireert, beschermt en raakt de levens van iedereen die aan boord vaart. Met zijn baanbrekende Edge Series-schepen selecteert Celebrity Godmothers die baanbrekend zijn in hun respectieve velden voor mensen over de hele wereld. De eerste Godmother uit de Edge-serie, die in de vaart kwam in november 2018, was Nobelprijswinnaar voor de vrede Malala Yousafzai, bekend om haar pleidooi voor educatieve kansen voor meisjes overal.
Sinds de lancering in 2012 in de VS heeft Girls Who Code 185.000 meisjes bereikt in bijna elke fase van hun educatieve reis. De organisatie is op tempo om de genderkloof in nieuwe banen in de informatica op instapniveau te dichten tegen 2027, met alumni van universiteitsstudenten van Girls Who Code met als hoofdvak informatica en aanverwante gebieden op 15 keer het nationale gemiddelde. In 2019 werd Girls Who Code uitgeroepen tot de nummer 1 non-profit op de lijst van de meest innovatieve bedrijven van Fast Company.
Reshma Saujani is niet alleen de oprichter en CEO van Girls Who Code, maar is ook een levenslange activiste die als eerste Indiaanse vrouw op de vlucht sloeg voor het Amerikaanse Congres in 2010. Haar virale TED-talk en internationale bestseller Brave, Not Perfect hebben een wereldwijd gesprek aangewakkerd over hoe we onze meisjes opvoeden en talloze vrouwen geïnspireerd om minder te vrezen, meer te falen en beter te leven. Saujani's werk voor vrouwen en meisjes heeft haar brede erkenning verdiend, waaronder: Fortune World's Greatest Leaders; Fortuin 40 onder 40; WSJ Magazine Innovator van het jaar; Forbes meest krachtige vrouwen die de wereld veranderen; en snel bedrijf 100 Meest creatieve mensen, onder anderen. Ze is de winnaar van de Harold W. McGraw, Jr.-prijs in het onderwijs.
"Reshma overbrugt de kloof in de historisch door mannen gedomineerde technologie-industrie," zei CelebrityPresident en CEO Lisa Lutoff-Perlo. “Ze evolueert het beeld van hoe een computerprogrammeur eruit ziet en doet, en inspireert een hele nieuwe generatie meisjes en vrouwen om moedig dit voorbeeld na te streven. Omdat ze een visionaire vrouw is, is ze de perfecte godmother voor een baanbrekend schip zoals Celebrity Apex. "
"Girls Who Code streeft ernaar meisjes meer zichtbare rolmodellen in de informatica te geven en hen te helpen inzien dat dit een gebied is waar ze echt kunnen gedijen," zei Saujani. "Net zoals we op een missie zijn om de genderkloof in de technologie in ons leven te dichten, is Celebrity Cruises de weg naar een meer diverse toekomst in de maritieme industrie. Het is een eer om de steun van Celebrity Cruises te hebben in onze werk, en om genoemd te worden als de godmother voor Celebrity Apex. "
Celebrity zal bovendien samenwerken met Girls Who Code om educatieve coderingsprogramma's aan te bieden als onderdeel van Camp at Sea S.T.E.M. ervaringen aan boord van Celebrity Apex en Celebrity Edge, samen met gerelateerde ervaringsaanbiedingen en producten.
Celebrity Apex begint zijn inaugurele seizoen in april 2020 met een miniseizoen van vijf afvaarten naar bestemmingen in Noord-Europa en brengt vervolgens de zomer door met afvaarten van zeven tot 12 nachten in de Middellandse Zee. In november verplaatst Celebrity Apex zich naar Fort Lauderdale voor een winterseizoen met Caribische afvaarten van een week.
Over Girls Who Code:
Girls Who Code is een internationale non-profit organisatie die werkt om de genderkloof in technologie te dichten en het beeld te veranderen van hoe een programmeur eruit ziet. Met hun 7-weekse Summer Immersion Program, na schoolclubs en het College Loops-programma, leiden ze de beweging om jonge vrouwen te inspireren, op te leiden en uit te rusten met de computervaardigheden om kansen in de 21ste eeuw na te streven. Girls Who Code heeft tot nu toe 185.000 meisjes bereikt via haar programma's en 100 miljoen mensen via campagnes, belangenbehartiging en bestverkopende series in de New York Times.
Ga naar girlswhocode.com om lid te worden van de beweging of meer te weten te komen. Volg de organisatie op sociale media@GirlsWhoCode.
Over Celebrity Cruises:
Celebrity Cruises 'iconische' X 'is het kenmerk van moderne luxe, met zijn coole, eigentijdse design en warme ruimtes; eetervaringen waarbij het ontwerp van de locaties net zo belangrijk is als de keuken; en de geweldige service die alleen Celebrity kan bieden, allemaal gemaakt om een niet te evenaren ervaring te bieden voor de kostbare tijd van vakantiegangers. De 13 schepen van Celebrity Cruises bieden moderne luxevakanties die alle zeven continenten bezoeken. Celebrity presenteert ook ongelooflijke Cruisetour-ervaringen in Alaska en Canada. Celebrity is een van de zes cruise-merken die worden geëxploiteerd door Royal Caribbean Cruises Ltd. (NYSE: RCL). Bel voor meer informatie naar 070-3141555, bezoek www.celebritycruises.nl of bel uw reisadviseur.